Grafika animowana jest wszechobecna w internecie.

Grafika animowana jest wszechobecna w internecie. Zarówno w postaci grafiki wektorowej jak i rastrowej. Ta druga wykorzystywana jest częściej ze względu na to, że strony wyposażone w taką grafikę szybciej się ładują.

Grafika wektorowa wymaga dobrego procesora, jednak stosowana jest chętnie na profesjonalnych stronach internetowych firm. Jest zwykle znacznie lepszej jakości niż rastrowa, a także lepiej operuje cieniowaniem.

Poza tym tak modne obecnie grafiki 3D muszą być wykonywane w technice wektorowej, gdzie kształty nanoszone są na obraz siatki 2 D lub 3 D.  Grafika animowana wykorzystywana jest przez firmy do promocji własnych usług ale również do prezentacji w ciekawej, nietypowej formie załogi firmy. Używa się do tego celu avatarów, które tworzone są przy użyciu kreatora avatarów. Obecnie nie jest konieczna znajomość zasad programowania i grafiki komputerowej do tworzenia avatarów na stronę.

Duże firmy w popularności avatarów zwietrzyły swoją szansę na zysk i tym samym stworzyły przy udziale doświadczonych programistów i grafików komputerowych.  Narzędzia do tworzenia avatarów online i wybierania wyglądu avatara z pośród dostępnych grafik, których jest na tyle dużo, że możliwe jest stworzenie unikalnego avatara, którego nie ma nikt inny.

Avatary w reklamie nie tylko internetowej

Popularne avatary są wykorzystywane marketingowo w różny sposób. Podstawowym rodzajem ich wykorzystania są portale społecznościowe i fora firm, czy inne fora internetowe, gdzie występują w formie ikon, zamiast zdjęcia osoby wstawiany jest avatar. Koresponduje on czasem z jej zainteresowaniami, bądź stanowi alter ego, kiedy próbuje się stworzyć w pewnym stopniu fizyczne podobieństwo lub przeciwieństwo do osoby która się za nim ukrywa. Avatary są oczywiście wykorzystywane także w prezentacjach multimedialnych firm i promocji produktów, czyli kampaniach promocyjnych.

Stanowią ich urozmaicenie i uzupełnienie, dzięki czemu prezentacja przedstawiana na forum grupy pracowniczej lub w kontaktach z firmą z którą prowadzi się interesy jest wzbogacona o nowoczesny element grafiki animowanej. Podobnie wykorzystuje się je w czasie konferencji, czy targów dla danej branży w celu większego zainteresowania klienta ofertą firmy, która w normalnych warunkach przy dużej konkurencyjności mogłaby umknąć jego uwadze. Dlatego ważne jest niewątpliwie wyróżnienie się na rynku przy pomocy znaku, czy grafiki która kojarzona będzie właśnie z konkretną firmą. Mascot można także wpleść w logo firmy którą prezentuje się na stronie internetowej, czy w gadżetach reklamowych.

Avatary używane także do produkcji gadżetów firmowych do promocji

Używanie samego logo oczywiście buduje wizerunek marki warto jednak wyposażyć je w avatar, który korespondowałby z grupą docelową do której skierowana jest oferta firmy. Stworzenie avatara klienta jest procesem dosyć złożonym, ponieważ trzeba sobie odpowiedzieć na szereg pytań dotyczących profilu klienta dla prowadzonej działalności. Im lepiej ustalony profil, tym bardziej skuteczna, celowana kampania promocyjna. Do podstawowych pytań należą płeć klienta, jego zawód, zainteresowania, co lubi robić, a od czego stroni, w jakich kręgach się obraca, skąd pochodzi, a przede wszystkim jakie są jego oczekiwania względem marki. Jeśli na te i inne pytania znajdzie się odpowiedź można przystąpić do kreowania avatara, który będzie odzwierciedleniem idealnego klienta firmy, z którym jak największa rzesza osób będzie mogła się identyfikować. Wybierana więc zostaje sylwetka, kształt twarzy, wyraz twarzy, kolor oczu, czy ich kształt, kolor skóry, fryzura, a także określony ubiór.

Ponieważ ubiór najlepiej będzie odzwierciedlał tutaj grupę docelową trzeba się nad nim dobrze zastanowić. Jeśli swoją ofertę firma kieruje do specjalistów z określonej branży powinna wybrać uniform dla niej charakterystyczny bądź też profesjonalny, elegancki wizerunek, który kojarzy się z piastowanym wysokim stanowiskiem. Jeśli jest to oferta modowa dla nastolatek powinien odzwierciedlać bieżące trendy. Można także uderzyć w zainteresowania i stworzyć avatar będący odzierciedleniem jakiejś postaci filmowej czy komiksowej, pod warunkiem, że koresponduje to w jakikolwiek sposób z ofertą firmy. Po stworzeniu idealnego avatara możemy go przenieść do programu graficznego i nadać mu ruch lub zlecić to specjalistom. Jeśli jednak nasza firma jest nastawiona bardziej na reklamę zewnętrzną lepiej jest zainwestować w plakaty, notesy, przypinki, długopisy, koszulki, czy ulotki które będą zawierały avatary.

Możemy zlecić ich wydruk firmie zajmującej się profesjonalną pomocą w tworzeniu różnorodnej reklamy zewnętrznej i gadżetów.

Wydruki avatarów mogą powstawać w technice offsetowej lub cyfrowej, a także sitodrukowej. T-shirty z avatarem mogą być świetnym źródłem promocji firmy podczas targów, spotkań z klientami, czy też innych form promocji firmy w terenie. Firma zajmująca się cateringiem może stworzyć swoje profesjonalne logo z mascot i promować przy ich pomocy swoją działalność. Może wybrać np. fartuchy z avatarem lub też avatar umieścić na pojemnikach na żywność, w których jest przewożona do klientów.  Avatar z logo może być także umieszczony w menu lokalu, czy też na obrusach lub serwetkach. W ten sposób tworzona jest spójna kampania marketingowa firmy, która postrzegana jest bardziej profesjonalnie i przez to chętniej odwiedzana przez klientów. Avatary z powodzeniem można wykorzystać także w kampani promocyjnej warsztatu samochodowego.

Stworzone logo z avatarem można umieścić na długopisach, czy breloczkach do kluczy ofiarowywanym klientom w ramach gratisu po wykonanej usłudze naprawy. Można stworzyć także linie zapachów do samochodu z avatarem z logo i nazwą firmy, a także naklejki na samochód, które mogą być gratką dla dzieci. Sklep odzieżowy swój avatar może umieścić na wieszakach w sklepie, a także na reklamówkach, co jest najbardziej naturalną formą promocji. Jeśli jest to odzież firmowa szyta we własnym zakresie avatar można umieścić także na metkach towaru. Można stworzyć także linie ubrań i dodatków z avatarem. Z kolei firma zajmująca się usługami informatycznymi swój avatar poza stroną internetową może umieścić w ramach promocji na nośniku pendrive. Dla wszystkich firm dobrym pomysłem jest także stworzenie notesów i długopisów z avatarem. Takie działania podnoszą zainteresowanie marką i sprawiają, że staje się ona jeszcze bardziej rozpoznawalna. Ponieważ konkurencja nie śpi należy wykorzystać wszystkie możliwe metody promocji, która pozwoli wyprzedzić ją o krok i wkupić się w łaski i zainteresowanie klientów.

Grafiki animowane wśród dostępnych gadżetów dla dzieci

Każda epoka ma swoich animowanych bohaterów, którzy rozpalają wyobraźnię dzieci do tego stopnia, że chcą z ulubionym bohaterem mieć dosłownie wszystko. W latach 90-tych wszystkie dzieci chciały mieć gadżety: piórniki, ołówki, notesiki z popularnym bohaterem bajki „Król lew”. Rozpropagowana została moda na wymienianie się karteczkami, także z animowanymi grafikami z postaciami z bajek. Obok grafik przedstawiających zespoły muzyczne były najbardziej pożądane wśród małych kolekcjonerów.

Potem przyszła moda na „Toy Story” i gadżety związane z filmem animowanym. Powszechne były także t-shirty z ulubionymi bohaterami kreskówek, ponieważ cartoon miał również swoje miejsce wśród popularnych gadżetów dla dzieci. Przed kilkoma laty dużą popularność zyskały serie filmów animowanych o gadających pojazdach, czyli „Auta” i „Samoloty”. Jak zwykle ruszyła cała lawina promocji i produkcji gadżetów, na które konsumenci nie pozostali obojętni. Wśród avatarów dla dzieci popularne były „My little pony”, czy avatary superbohaterów.

Ulubione avatary wśród młodzieży

Razem z falą zainteresowania książkami fantasy i ich ekranizacjami, prężnie zaczęła się także rozwijać grafika animowana z popularnymi bohaterami. Młodzież chętnie tworzyła swoje avatary z Harrym Potterem, czy Hagridem, czy też Zgredkiem, a także Frodo z „Władcy Pierścieni”. Tworzyli je w ramach zamkniętych społeczności, w szczególności na fora internetowe dotyczące filmów i książek, a także platformy gier online, gdzie tworzyli swoje avatary profilowe. Popularne gry online fantasy jak „Games of Throne” także zakładały tworzenie avatarów, jako bohaterów sterowanych w grach komputerowych. W ogóle gry komputerowe najpowszechniej zaczęły używać trójwymiarowych avatarów i maskotki z bajek, które można było personalizować do swoich potrzeb. Innym przykładem tworzenia avatarów są te poświęcone określonemu gatunkowi muzycznemu. Popularne zwłaszcza jakieś 10 lat temu były avatary emo, gdyż ten trend w muzyce i zachowaniu był wtedy niezwykle modny.

Charakterystyczna grzywka na ukos oraz oczy podkreślone eyelinerem, niezależnie od płci, a także czarny ubiór stały się wizytówką stylu zarówno w realu jak i wśród tworzonych avatarów. Postawa życiowego skrzywdzenia i melancholii dominowała w piosenkach zaliczanych do tego gatunku, a także postach opatrzonych avatarem na forach internetowych poświęconych danym grupom muzycznym. Popularny był także japoński nurt Anime, czyli kreskówkowych japońskich postaci stworzonych w charakterystyczny sposób, z nienaturalnie dużymi okrągłymi oczami. Ten nurt powszechny jest ciągle nie tylko wśród wielbicieli kultury japońskiej w ich avatarach, ale także innych użytkowników sieci. Japońskie czarodziejki z anime są symbolem tajemniczości i niedostępności.

Kilka lat temu popularność avatarów i skutki jakie mogą one przynieść dobrze pokazał film „Sala samobójców”.

Kreator maskotki

Warto zainwestować swój czas w tego typu rozrywkę z dzieckiem, która niezwykle rozwija i stymuluje wszechstronny rozwój zarówno poznawczy, jak i emocjonalny, a także rozwija wyobraźnię przestrzenną dziecka. Rodzice mogą się także z dzieckiem pobawić w grze online, która jest darmowa i pozwala na tworzenie trójwymiarowych projektów z użyciem różnych form geometrycznych. Korzystanie z różnego typu kreatorów do tworzenia gadżetów i zabawek możliwe jest dzięki szybkiemu rozwojowi technologii w ostatnich latach. Firmy szeroko korzystają z tych możliwości i proponują kreatory do tworzenia makijażu, gdzie można przećwiczyć swoje umiejętności wizażu i charakteryzacji. Przydatne są w szkołach wizażu przy lekcjach teoretycznych, wtedy znacznie łatwiej jest przejść od teorii do praktyki.

Trójwymiarowy obraz pomaga w przyswajaniu wiedzy znacznie bardziej niż sucha teoria, podawana w nudny sposób za pomocą wyświetlanych tekstowych slajdów, które zabijają wyobraźnię i niszczą kreatywność.

Zastosowanie grafiki animowanej

Grafika animowana ma szerokie zastosowanie w reklamie z której czerpią firmy w ramach swojej promocji lub w celu sprzedaży popularnych grafik na koszulkach, dodatkach, tj. krawaty, czy kolczyki, a nawet przedmiotach przeznaczonych do codziennego użytku jak zastawa stołowa, kubki, czy sztućce. Jest popularnym motywem także naczyń papierowych produkowanych do użycia przy barbecue, czy urodzinach dziecka.  Biznes szeroko czerpie z grafiki animowanej która może być dla niego źródłem realnego, bezpośredniego wzrostu dochodów lub pośredniego, w przypadku stosowania avatarów w celach promocyjnych na stronie internetowej czy w portalach społecznościowych, a nie gadżetach ale też można tworzyć mascot logo szkic

Reklama zewnętrzna w postaci banerów czy szyldów także może zawierać grafikę animowaną, nie musi być ona nawet ruchoma. Dla zainteresowania klienta warto zainwestować w rozwiązania techniczne pozwalające na wyświetlanie grafiki i loga firmy przed sklepem. Wykorzystywanie grafiki animowanej zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci w portalach społecznościowych każe firmom tworzyć coraz bardziej złożone narzędzia, które wyposażone są w coraz większą ilość składowych grafik do wyboru w celu stworzenia avatara.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *