Decydując się na skorzystanie z oferty marketingu internet owego, można skorzystać z tradycyjnego pozycjonowania strony, przy pomocy narzędzi SEO.
Aby jednak było ono efektywne warto odpowiednio uatrakcyjnić stronę treściowo, tworząc treści z pozycjonowanymi słowami kluczowymi, we wszystkich zakładkach na stronie, ale także uatrakcyjnić ją pod względem wizualnym.
Spis Treści
Wiele stron korzysta z przestarzałego interface’u który jest być może przejrzysty w komputerze, jednak nie jest dostosowany treściowo do innych nośników multimedialnych, mobilnych urządzeń takich jak smartfony, czy tablety.
Ważne aby przy aktualizacji strony do przeglądania także za pośrednictwem tych urządzeń zadbać także o poprawę wyglądu strony aby lepiej się ją pozycjonowało. Linkowanie do atrakcyjnej od strony wizualnej treści strony może przynieść nie tylko pozornie większy ruch podwyższający sztucznie i nie na dłuższą metę pozycję w wyszukiwarce, a przecież każdemu przedsiębiorcy chodzi o długofalowe działanie które nie tylko poprawi pozycję w wyszukiwarkę ale zwiększy realnie zainteresowanie na stronie, przez co na długo pozostanie ona na pierwszej stronie w wyszukiwarce.
Dlatego zlecając treści pod SEO na swoją stronę, warto pomyśleć także o szerszym marketingu internetowym, w postaci tworzenia kampanii promujących na portalach społecznościowych i w popularnych serwisach w których można zamieszczać swoje reklamy, a także forach internetowych, w postaci avatarów, czy cartoon.
Kreator avatara – pomoc dla małych firm i dużych przedsiębiorstw w promocji towarów i usług
Zakładając firmę lub prowadząc ją od niedawna potrzebujemy skutecznych narzędzi, które pozwolą nam wypromować ją w sieci, a także w społeczności lokalnej. Jak wiadomo w dzisiejszych czasach internet ma największą siłę warto więc pomyśleć o skorzystaniu z usług profesjonalistów. Firma marketingowa pomoże nam stworzyć kampanię reklamową produktu, a także prezentację multimedialną przeznaczoną na targi branżowe, bądź spotkanie z potencjalnymi kontrahentami.
Dzięki temu stworzymy także szereg gadżetów firmowych począwszy od czapeczek, przez, koszulki, przypinki, nośniki pendrive, płyty CD, np. z katalogiem firmy, a także balony, notesy, katalogi papierowe, czy długopisy. Opatrzone będą logo firmy i stworzonym przez nas własnoręcznie avatarem.
Avatar tworzy się niezwykle prosto, wystarczy kilka kliknięć myszką i będzie gotowy. Nie potrzeba specjalistycznej wiedzy ani programu Photoshop. Wszystkie czynności wykonamy online i nasz avatar będzie gotowy do wstawienia na stronę internetową. W wyborze avatara najlepiej jest kierować się oceną innych użytkowników. Nie musimy jednak wybierać z szablonu możemy wykupić dodatkowe opcje i stworzyć niepowtarzalnego avatara, który pozwoli nam zdobyć większą liczbę wejść na stronę i zatrzymać na niej potencjalnych klientów na dłużej.
Warto również dokupić opcję tła dla avatara, dzięki czemu strona będzie się jeszcze lepiej prezentowała. Nie musimy oczywiście wykorzystywać naszego skromnego na początku budżetu, już do tworzenia avatara. Pieniądze możemy zachować na późniejsze kampanię promocyjne wymagające zaangażowania określonych środków. Z pośród dostępnych w darmowej ofercie avatarów także znajdziemy wiele możliwości.
Zasady przy tworzeniu avatarów
Po pierwsze musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, po co Ci avatar? Jeśli znasz już odpowiedz i wiesz, że wiele firm już wypromowało swoje usługi i towary dzięki zastosowaniu w kampaniach promocyjnych avatarów, nie tylko tych w niebieskim kolorze ze sterczącymi uszami, powinieneś czym prędzej wybrać kreator online do tworzenia avatarów i mascot. Najpierw powinieneś zastanowić się jakiego kształtu twarz powinien mieć twój avatar.
Wbrew pozorom nie jest to banalny wybór, gdyż twarze o różnych kształtach postrzegane są w różny sposób. Wyraz twarzy też ma znaczenie, chcesz w końcu by twój avatar zachęcał do skorzystania z twoich usług, a nie budził sprzeczne lub mieszane uczucia. Fryzura może podkreślić usposobienie człowieka, dlatego wybierz taką która koresponduje z twoim postrzeganiem świata i jednocześnie pasuje do profilu twojej działalności. Mówi się, że nie szata zdobi człowieka, ale kreatora maskotki napewno.
Dlatego poszukując idealny strój zastanów się do kogo adresowana jest twoja oferta i jaki strój najlepiej pasowałby do prowadzonej przez ciebie działalności.
Personalizacja stroju mascot pod prowadzoną działalność
Jeśli chcesz prowadzić restaurację z amerykańskim jadłem, w stylu zajazdu, wybierz dla swojego avatara strój kowboja lub kowbojki, który idealnie wpisze się w interface twojej strony, która w tle posiada wnętrze saloonu. Stroje kowbojskie są bardzo bogate, oczywistym i obowiązkowym atrybutem jest tutaj kapelusz, a także gwiazda na piersi i klasyczne ostrogi oraz pas z kaburami. Strój to oczywiście skórzane spodnie i koszula.
Podobnie kowbojka także ma kapelusz w krowie łaty a także ubrana jest w kamizelkę i spodnie z szerokimi nogawkami. W pasie cowgirl ma obowiązkową kaburę, a jej koszula jest w kratkę. Avatar możesz stworzyć także w wersji 3 D i sprawić, że kowboj zakręci lassem, dzięki dodatkowym narzędziom do tworzenia ruchu postaci, który możemy zapisać w czasie rzeczywistym. Tak więc kowboj może sięgać do kabury lub kręcić lassem. Takiego avatara można opatrzyć hasłem: już zostałeś złapany na nasze najniższe ceny, albo najniższe ceny na rynku zwalą Cię z nóg.
Kampania Promocyjna
Firma marketingowa może stworzyć także dla Ciebie kampanię promocyjną w sieciach społecznościowych która może obejmować tworzenie ankiet, w których awatar pyta użytkowników portalu społecznościowego o ich ulubione amerykańskie jedzenie, a także czy lubią dobrze i dość tłusto zjeść. Możesz także zrobić małą ankietę co najchętniej skosztowaliby z twojego menu, które także zamieszczasz w poście. Tworzysz także krótki film o tym, jak avatar poszukuje najświeższych produktów na Dzikim Zachodzie, wplatając w to nieco humoru. Możliwości content marketingu jest cała masa, a zastosowanie określonej metody zależy jedynie od twoich preferencji.
Tworząc avatar dla ośrodka SPA powinieneś wybrać profesjonalistę w kitlu, tu najlepiej sprawdzi się kobieta, gdyż bardziej kojarzy się z zabiegami w SPA i
ich przeprowadzaniem. Może to być także avatar zrelaksowanego klienta, np. kobiety z ręcznikiem na głowie, w szlafroku, z maseczką na twarzy i błogim jej wyrazem. Tutaj każdy detal ma znaczenie gdyż pierwsze wrażenie jest niezwykle istotne i to od niego zależy, czy potencjalny klient skorzysta z oferty SPA. Avatar możesz zaangażować w krótkie filmiki instruktażowe ilustrujące prawidłowe wykonanie najchętniej wybieranych zabiegów, za pośrednictwem mascot możesz także zachęcać do robienia prostych zabiegów w domu, przy okazji wplatając między treść reklamę SPA.
Branża turystyczna także może rozwijać się prężnie dzięki zastosowaniu promocji przy użyciu avatarów
Prowadząc hotel i jego promocję warto zaopatrzyć stronę internetową jak i sam hotel w dodatkowe narzędzia promocyjne. Ich elementem może być avatar recepcjonistki, pokojówki bądź boya hotelowego lub managera hotelu. Recepcjonistka może być ubrana w spódnicę, kamizelkę i białą koszulę lub marynarkę i spodnie cygaretki, natomiast pokojówka ma prostą sukienkę przed kolano i fartuszek, a jej atrybutem jest niesiony w dłoniach ręcznik.
Manager z kolei ubrany jest w garnitur dwurzędowy i wyposażony w krótkofalówkę, natomiast boy hotelowy ubrany w czerwony elegancki uniform ze złotymi guzikami, jak z ekskluzywnego Hotelu Plaza. Na głowie boy hotelowy może mieć toczek, a w rękach trzymać walizki. Wszystkie avatary mogą gestykulować czy poruszać się jeśli użyjemy kreatora 3 D, a także dodatkowego narzędzia w którym manipulujemy postacią przy pomocy myszki. Po udanym urlopie trzeba się wybrać na samolot. Linie lotnicze także z powodzeniem mogą wykorzystać w kampanii avatary.
Mogą nimi być pilot i stewardessa. Stewardessa powinna mieć spięte włosy i być gładko uczesana, dlatego taką fryzurę należy wybrać dla avatara, poza tym można włożyć jej klasyczny niebieski uniform z toczkiem i apaszką wokół szyi. podobnie kapitan nosi granatową marynarkę i obowiązkowo czapkę pilota. W ręku trzyma małą torbę z bagażem podręcznym, podobnie jak stewardessa. Stewardessa musi być koniecznie uśmiechnięta, może też mrugać do pasażera okiem. Pilot natomiast ma dystyngowaną postawę, jest pogodny ale skupiony.
Avatar dla Hoteli
Tworząc avatar dla hotelu lub pensjonatu można posłużyć się także avatarem turysty. Ma on krótką koszulkę i spodenki przed kostkę, a także włożone okulary przeciwsłoneczne. Jego atrybutem może być mapa lub aparat, choć w dobie współczesnych gadżetów i korzystania z telefonów do nawigacji, raczej stanowiłby relikt przeszłości. Nie mniej jednak jego atrybuty od razu określiłyby jego rolę, a poza tym jego postać można zestawić z jakimś napisem, bądź wypowiadanymi przez niego słowami, jeśli został stworzony w technice 3 D i zaprogramowano dla niego ruszanie ustami.
Można np. posłużyć się znaną sentencją: “Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu” i przekształcić się według swoich potrzeb pod nazwę hotelu. Kampania usług turystycznych to dosyć specyficzna i wymaga znajomości mechanizmów tego rynku dlatego dobrze jest ją powierzyć specjalistom z branży marketingu internetowego. Można tworzyć filmy w których avatar opowiada o tym, co można zobaczyć w danej okolicy lub jakie dodatkowe udogodnienia można znaleźć w hotelu. Avatar w reklamie hotelu może obejmować także system Digital Signage, który często wykorzystywany jest przez hotel zarówno do promocji własnych usług jak i wynajmowania powierzchni reklamowej i czasu na wyświetlaną reklamę w ciągu dnia. System można zaprogramować do panelu powitalnego zarówno po zalogowaniu do internetu w pokoju hotelowym na własnym laptopie, jak i na monitorach, umieszczonych przy recepcji, na których wyświetlana jest reklama usług, avatar wybrany przez właściciela hotelu, który będzie witał gości.
Kreator graficzny – stwórz własny kreskówkowy Avatar
Swój avatar, a właściwie cartoon może stworzyć także sklep zoologiczny używając jednego z kreatorów. Może wybrać klasycznego domowego pupila, bądź egzotycznego ptaka, czy też dostojnego króla stepów z dorodną grzywą. Cartoon może służyć jako przewodnik po sklepie i opowiadać o różnych gatunkach zwierząt ich przyzwyczajeniach oraz o tym, co najbardziej lubią jeść. Przeprowadzi klienta przez wszystkie działy sklepu i będzie służył fachową poradą. Takie rozwiązanie na pewno wyróżni sklep wśród dużej konkurencji i przyciągnie uwagę miłośników zwierząt. Skorzystanie z prostego narzędzia to jednak nie wszystko w przypadku, takiego interface’u i komentarza avatara do każdej strony i produktu, niezbędna będzie pomoc programisty. Efekt końcowy będzie jednak z pewnością zadowalający i pozwoli zyskać rzesze zadowolonych klientów.
Avatar w Urzędzie Miasta lub Gminy- dlaczego nie?
Choć wydaje się, że poważna instytucja nie powinna posługiwać się avatarem. Jednak właśnie dlatego, że jest postrzegana w taki sposób powinna przełamywać stereotypy i wychodzić naprzeciw potrzebom petentów. Strona kontaktu w urzędach jest zawsze niezwykle uboga, są tam szczątkowe informacje i trudno jest znaleźć konsultacje online. Dobrze więc byłoby gdyby urzędy wykorzystały nowe technologie do odbudowy dobrej relacji z klientami. Avatar mógłby dodatkowo skrócić czas oczekiwania na odpowiedź i rozwiewać wszelkie prawne wątpliwości petentów. Najlepiej aby przedstawiał kobietę, ubraną w klasyczny uniform, z dokumentami i długopisem w dłoni jako atrybutami, a także okularami na nosie.
Avatar mógłby odpowiadać na najczęściej zadawane pytania.
Kreatory grafiki do tworzenia unikalnych zabawek
Kreator maskotki zaczyna być coraz bardziej popularnym prezentem dla małego dziecka. Można zarówno stworzyć zabawkę samemu jak i zaproponować maluchowi wspólne tworzenie jego wymarzonego pluszaka. Świetna wspólna zabawa zaowocuje niezapomnianymi wspomnieniami i zbuduje jeszcze większą bliskość w relacjach z dzieckiem. Może ono stworzyć nawet prawdziwe bohomazy, rękę na głowie, czy niekształtne, nieproporcjonalne części ciała. Wszystko zostanie wykonane według stworzonego wcześniej projektu. Dodatkowo dziecko otrzyma certyfikat z datą urodzenia misia, a także jego imieniem i ulubionymi przyzwyczajeniami.
Warto korzystać z popularnych kreatorów do tworzenia grafiki animowanej. Ma ona bardzo szerokie zastosowanie i pomoże w promocji firm jaki instytucji państwowych.
Tania promocja
Nie mają kont na portalach społecznościowych i nie są aktywnymi Youtuberami.
Niemniej jednak jeśli grupa docelowa obejmuje dzieci oraz osoby w wieku do ok. 60 roku życia, warto zainwestować w taką kampanię bo z pewnością trafi do odpowiednich odbiorców i zostanie pozytywnie przyjęta. Niektórzy internauci włączą się także czynnie w marketing tworząc polubienia postów, a także udostępniając je swoim znajomym. W ten sposób tworzy się prawie darmowy marketing, którego głównym elementem jest zapał ludzi do dzielenia się postami w internecie. Można w bardzo szybki sposób wypromować swój produkt czy swoje usługi w sieci, szczególnie jeśli udostępnią je osoby które mają duże grono znajomych. W ciągu jednego dnia komunikat może dotrzeć do kilkudziesięciu tysięcy a nawet kilkuset tysięcy osób.