Najnowsze trendy w e-marketingu.

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Szczególnie ta dobra i skuteczna reklama. Czasy mocno się zmieniają i to, co było popularne dekadę temu, jest obecnie archaizmem. Dosłownie.

Trendy Animacji

Z dekady na dekadę świat marketingu ulega tak wielkim zmianom, że jeśli chcemy prowadzić biznes i nie tracić klientów, to musimy iść z duchem czasu. Nowoczesny internetowy marketing, zwany także marketingiem online i e-marketingiem dyktuje obecnie warunki tego co jest popularne, a co idzie w zapomnienie. Internet jest dzisiaj jedną z głównych sił napędowych i chcąc, czy nie chcąc musimy to zaakceptować i się do tego dostosować.

Jednym z ważniejszych założeń, które panują w 2019 roku, jest budowanie relacji z klientem, a nie natychmiastowa sprzedaż. Przecież sami doskonale tego doświadczyliśmy w codziennym życiu. Wchodząc do małego sklepiku, sprzedawca zaczyna zagajać rozmowę.

Pyta czy dalej tak zimno na zewnątrz i zaczyna mówić, że w sumie to ten rok to i tak nie był taki zły, bo przecież słońce pięknie grzało kiedy było trzeba i dzięki temu plony są dobre. Nie atakuje nas krzykiem,,Ziemniaki 3. 50 za kilo, bierz Pan, bierz Pan!’’. Gdyby tak zrobił, to z pewnością na tym zakończyła by się wizyta w jego małym sklepiku. Poprzez rozmowę, sprzedawca stara nawiązać z nami nić porozumienia i sprawić wrażenie, że nie chce nam niczego wcisnąć, a jedynie dać nam to, czego akurat potrzebujemy.

To samo tyczy się sklepów w galeriach w których gdy tylko przekroczymy próg danego sklepu, to ekspedientka lub ekspedient na dzień dobry atakują nas błyskawicznym i ostrym niczym grot włóczni,,w czym mogę pomóc?’’.

Nas od razu wkurza, że nie możemy wejść do sklepu tak po prostu i popatrzeć, dlatego też wychodzimy. Co innego, kiedy wejdziemy do sklepu i zaczniemy przeglądać ubrania, a ekspedientka dyskretnie powie,,uważam, że świetnie będzie pan wyglądał w tej marynarce’’. Podejście jest wszystkim.
Wiele osób myśli, że internet rządzi się innymi prawami. Nic bardziej mylnego. W Internecie obowiązują te same prawa i zależności, które na co dzień dostrzegamy w życiu codziennym. Właśnie dlatego tak ważne jest budowanie pozytywnych relacji z klientem, a nie agresywne atakowanie ofertą. W dzisiejszym marketingu internetowym mamy multum narzędzi, żeby móc zbudować taką relację.

Akcja animacja!

Świetnym sposobem na dotarcie do sporej liczy osób i zbudowanie sobie wizerunku marki, jest inwestycja w animowane reklamy i grafiki animowanej. Reklamy z grafiką animowaną są skierowane głownie do pokolenia cyfrowego, które wszystkiego szuka w Internecie. Trafienie na film animowany, czy nawet grafikę ukazującą maskotkę danej firmy sprawia, że pobudzona zostaje ciekawość. A jak wszyscy wiemy, to właśnie dzięki ciekawości, ludzkość rozwija się w takim tempie.

Ciekawość napędza postęp, technologie i tak samo wpływa na marketing. Odpowiednie zastosowanie grafiki komputerowej potrafi często zdziałać cuda. Weźmy na przykład taką maskotę firmy. I nie chodzi tutaj o jakieś pluszowe badziewie, tylko o swoistego awatara firmy.

Dzięki profesjonalnej grafice, budujemy pozytywny wizerunek firmy i zaczyna się łączenie obrazu z naszą działalnością. Każdy z nas kojarzy przyjaznego owada zapewniającego o codziennie niskich cenach, albo sympatycznego jeża, który siedząc w fotelu prezesa przekonuje o najlepszej ofercie ubezpieczeniowej.

Tak właśnie działają maskotki w marketingu. Są one nośnikiem pozytywnych emocji i proszę uwierzyć, że potrafią wzbudzić niemałe zaufanie. A przecież właśnie zainteresowanie, zaufanie i pozytywne emocje są docelowym kierunkiem każdej kampanii marketingowej. Dzisiejszy postęp technologiczny sprawia, że jeśli zdecydujemy się na włączenie do naszych działań marketingowych maskotki, to nie musimy iść do grafika.

Dostępne dziś w niskich cenach usługi takie jak kreator awatara, czy kreator maskotki sprawiają, że stworzenie swojego wirtualnego pupila, nie będzie wymagało ruszenia się sprzed laptopa. Na owych kreatorach możemy wybrać rodzaj maskotki, czyli mężczyznę, uśmiechniętą kobietę, zadowolonego kot lub towarzyską papugę.

Możliwości wyboru awatara jest ogrom, a to i tak dopiero początek, ponieważ później dochodzi personalizacja. Oczy, wyraz twarz (lub pyska), ubranie, rodzaj akcesoriów, czy dodatków, na kolorystyce kończąc. Posiadają taką maskotkę można rozpocząć szereg działań marketingowych, które z pewnością przyniosą spore zyski, ponieważ w dzisiejszych czasach wszystko dzieje się w Internecie.
Kiedy mamy już swoją spersonalizowaną maskotkę, to droga to e-marketignu stoi dla nas szerokim otworem. Świetnym sposobem na zainteresowanie naszą firmą, będzie zlecenie produkcji krótkiej reklamy animowanej. Taka forma marketingu sprawdza się obecnie najlepiej i zaczynają z niej korzystać coraz większe firmy. Dlaczego? Ponieważ wszyscy jesteśmy już standardowym reklamami, w których aktorzy szczerzą się i śmieją, zachwalając dane produkty, czy usługi.

Taka forma reklamy zaczyna obecnie budzić frustrację, a przecież reklama ma przyciągać. Dlatego tak dużo osób decyduje się na animowaną reklamę. Badania pokazują, że w Internecie mamy około 3 sekund na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. Te same badania udowadniają, że to co najczęściej przyciąga naszą uwagę, to właśnie animacja. Spowodowane jest to zwykłą ludzką ciekawością. Animacja intryguje i sprawia, że chce zobaczyć co dzieje się dalej.

Co ciekawe, nie jesteśmy w tym momencie zainteresowani tym co dany film reklamuje, ponieważ to co nas intryguje to sam film. Właśnie dlatego animacje komputerowe odgrywają obecnie tak dużą rolę w marketingu.

grafika-animowana
Przykłady grafiki

 

Reklama viralowa

Kolejną formą marketingu internetowego, opartego na animacji komputerowej z wykorzystaniem grafiki, jest reklama viralowa, zwana także marketingiem wirusowym. Co to takiego? Jest to działanie marketingowe w którym zainicjujemy tak ciekawą sytuację, że potencjalni klienci będą sami między sobą rozpowszechniali informacje dotyczące produktu, lub marki jest bardzo dobra w pozycjonowanie stron. Być może brzmi to skomplikowanie, ale kiedy przytoczę konkretny przykład, to z pewnością stanie się to o wiele bardziej przystępne.

Pokolenie milenialsów na pewno doskonale pamięta kampanie viralową pewnej sieci komórkowej, która była jedną z pierwszych tego typu kampanii marketingowych w Polsce. Zaczęło się od odciśniętych w wielu miejscach czerwonych dłoni, które zaczynały być spotykane coraz częściej.

Zainteresowanie tym zjawiskiem zaczęło systematycznie rosnąć, ponieważ ludzi zżerała ciekawość. Kto zostawia te czerwone łapy? Dlaczego wszędzie widoczne są te odciski? Może to sekta, albo coś gorszego? Zgodnie z zasadą,,nie ważne jak mówią, ważne żeby mówili’’ sieć komórkowa wywołała wokół siebie niemałe zamieszanie, które zaczęło osiągać punkt kulminacyjny, kiedy pojawiły się w telewizji reklamy, w których mówiono, że wszystko zostanie ogłoszone w konkretny dzień.

Po wszystkim wiadomo już było, że każdy był świadkiem pierwszej kampanii reklamowej, która zakrojona była na tak wielką skalę, nie mniej jednak, ten viralowy charakter owej kampanii przyniósł firmie telefonii komórkowej miejsce w czołówce firm komórkowych.

Viral ten oparty był właśnie na grafice, ponieważ czerwona łapa, była tym co tak mocno i żarliwie wzbudzało ciekawość. Obecnie marketing viralowy propagowany jest głównie w social mediach, najczęściej w formie krótkich filmów wideo. Dlatego wrzucenie takiego virala z naszą animowaną grafiką, może być posunięciem, które bardzo mocno zbuduje pozycję naszej marki. Można również dodawać samemu linki zewnętrzne.

Nie mniej jednak należy pamiętać, o tym, że kampania viralowa, musi być bardzo przemyślana i zaplanowana w najmniejszych szczegółach. Bardzo ważne jest w niej także chwytliwe hasło, które zapadnie w głowę konsumentom i nieodłącznie będą oni kojarzyli hasło i grafikę z naszą firmą. Przykład? Hasła, które od raz kojarzą nam się z daną grafiką i marką, takie jak,,no to heja’’, ,,takie rzeczy, tylko w erze’’, ,,a może frytki do tego?’’, ,,brawo ja’’, to właśnie idealny przykład na to, że marketing wirusowy, który zostanie poprowadzony z odpowiednim planem, może wryć się mocno w świadomość konsumentów.

Scalenie go z naszą marką może być tak mocne, że dzisiaj często nie ma już owych reklam, niektóre firmy nawet już nie istnieją, a my nadal pamiętamy hasła marketingowe i przed oczami ukazują nam się konkretne grafiki.
Właśnie dlatego grafika jest tak ważna w każdej formie marketingu. Jest to forma przekazu, która gdy trafi na podatny grunt, to z pewnością zapewni nam stworzeni pozytywnego wizerunku.

A jak wszyscy wiemy budowanie wizerunku, to dzisiaj jeden z filarów marketingu, także tego internetowego. Zaufanie, którym cieszy się dana marka jednoznacznie przekłada się na ilość klientów. Często zła opinia na wizytówce google potrafi zniechęcić niejednego klienta. Taką moc ma marketing internetowy i im prędzej zdamy sobie z tego sprawę, tym szybciej będziemy w stadnie działać na swoją korzyść.

Graficzny symbol formy, którym może stać się graficzna maskotka, to jeden ze sposobów na dotarcie do klientów. Każdy z nas z pewnością zna oponowego ludzika. Tak mocno zespolił się on już z marką opon, że jest on w zasadzie graficzną wizytówką firmy, która ma tak mocną moc oddziaływania, że w zasadzie nawet nie trzeba jej przedstawiać. Każdy ją zna. To właśnie przykład jednego z lepszych zastosowań grafiki i maskotki w działaniach marketingowych.

Właśnie dlatego należy brać przykład z najlepszych. Mierzenie wysoko, jest kluczowym działaniem, ponieważ postawienie sobie poprzeczki na odpowiednim poziomie, zapewni nam odpowiednio mocny rodzaj motywacji. Warto jest na początku skorzystać z kreatorów awatarów i maskotek, w których sami stworzymy taki symbol naszej firmy. Jaki według nas najlepiej pasuje do naszej działalności.

Marketing Obrazów

Ludzie znacznie lepiej kojarzą obrazy, ponieważ jest to tak naprawdę wpisane w nasz gatunek. Wszelkie graficzne przedstawienia, kojarzą nam się pozytywnie. Wynika to z historii i uwarunkowań społecznych. Marketing bardzo szybko to podłapał, a obecna fala e-marketingowych kampanii animowanych pokazuje jedno. Animacja, Avatar jest obecnie przyszłością reklamy, czy nam się to podoba, czy nie. Warto zaznaczyć tutaj jak działa sam mechanizm reakcji na zmiany.

Zmiany są czymś, czego ludzie zazwyczaj nie lubią. Nie lubimy zmieniać czegoś, do czego przyzwyczailiśmy się. Jest to naturalna reakcja, ponieważ zmiana, oznacza nieznane, a nieznane może oznaczać ryzyko. Pierwszą fazą reakcji na zmianę jest gniew i złość.

Durne reklamy animowane, po co to komu, przecież nie jesteśmy jakimiś dziećmi! Taka reakcja jest jak najbardziej zrozumiała, ale kiedy zaczniemy akceptować daną rzeczywistość, to dojdziemy do wniosku, że nie pozostaje nic innego jak akceptacja danego stanu rzeczy. Robimy to od tysięcy lat i to właśnie dlatego gatunek ludzki przetrwał, ponieważ potrafiliśmy przystosować się do panujących warunków. Dokładnie tak samo jest w wielkim biznesie i marketingu. Ci którzy nie akceptują zmian i nie chcą za nimi podążać, nie dadzą rady przetrwać.

Jest to może dość brutalne, ale nie pozostaje nic innego, jak akceptacja i podążanie razem z duchem czasu.
Zaledwie 30 lat temu, komunikacja wideo w czasie rzeczywistym, była czymś co wydawało się technologią kosmiczną. Dziś tą technologię ma każdy z nas w swojej kieszeni. Zachodzące zmiany powinny uświadomić przedsiębiorcom, że jedynym sposobem na przetrwanie w tym nieustannie zmieniającym się świecie, jest podążanie za postępem. Jedynie w ten sposób, nasz biznes będzie w stanie utrzymać się przez najbliższe dekady.

Właśnie dlatego taka forma reklamy, jak grafika animowana, jest obecnie coraz częściej spotykaną normą, którą zaczynają stosować wszyscy. Tradycyjne reklamy przejadły nam się już do granic możliwości najzwyczajniej w świecie zaczynają frustrować odbiorcę, co przecież sprawia dokładnie odwrotny skutek, do tego zamierzonego. Celem reklamy, np. na stronach jak „Jestem w Google” jest przecież przyciągnięcie jak największej ilości potencjalnych klientów, a nie zniechęcenie ich do marki. Im szybciej będziemy tego świadomi, tym bardziej wygraliśmy. Co wygraliśmy? Miejsce wśród marek i firm, które będą na topie.

Animowana grafika

Jest ona dzisiaj tak bardzo popularna, że występuje ona w każdej dziedzinie biznesu i życia. Stało się to dla nas już tak naturalne, że w zasadzie nawet tego nie zauważamy. Oznacza to, że działania marketingowe idące w kierunku grafiki animowanej, są jak najbardziej trafne i z pewnością będą przynosiły zyski. Bo przecież każdy rodzaj marketingu ma jedno podstawowe zadanie, jakim jest zwiększanie zysku. Inwestując w najnowsze technologie pokazujemy naszym klientom, że potrafimy iść z duchem czasu.

Postawienie na grafikę animowaną sprawia także, że nasza firma buduje wizerunek marki opartej na innowacyjności, która sprzedaj się dzisiaj tak dobrze. W pędzącym naprzód świecie, nic nie jest tak ważne, jak świeżość i trzymanie się trendów.

Właśnie dlatego grafika animowana przeżywa obecnie taki boom i obecna jest w na wielu płaszczyznach. Być może zachodzi tutaj także fakt, iż filmy animowane wzbudzają w nas uczucie nostalgii za dzieciństwem, które przecież było czasem błogiej beztroski. Marketing to granie na emocjach, a jeśli działania marketingowe uderzą w dane emocje wyjątkowo mocno, to sukces mamy gwarantowany. Dlatego tak ważne jest, żeby iść razem z postępem i istnieć w Internecie.

Życie stopniowo przenosi się do wirtualnej przestrzeni i badania pokazują jednoznacznie, że cyberprzestrzeń coraz mocniej oddziałuje na otaczającą nas rzeczywistość. Internet, jeszcze 30 lat temu, był raczkującą technologią, a dziś jest czymś, bez czego współczesny człowiek nie może się obejść.

Skoro jest on tak ważny dla całej ludzkości, to jak nasz biznes może nie istnieć w Internecie? Właśnie dlatego warto inwestować w marketing internetowy i wszelkie jego formy, jak na przykład grafikę animowaną, czy jej następstwo, czyli animowaną reklamę. Internet to przyszłość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *