Postacie maskotek w marketingu

Postacie z kreskówek w marketingu są często wykorzystywane jako narzędzia przyciągania większej liczby osób. Ale JAK i DLACZEGO czynią markę bardziej atrakcyjną?

Zagłębimy się w temat i wyjaśnimy, dlaczego postacie maskotek działają na korzyść twojej firmy. W rzeczywistości zrozumiesz, gdzie kończy się większość marek i jak przezwyciężyć te pułapki. Podpowiedź: nie ma nic wspólnego z jakością produktu ani ceną.

Jak nauczyć się korzystać z postaci z kreskówek w marketingu na swoją korzyść?

Postaci z kreskówek: Twoja sekretna broń.

Marketerzy wiedzą, że ludzie kupują od ciebie tylko wtedy, gdy twój produkt rozwiązuje ich problem. Ale zanim tam dotrzesz, musisz wykonać kilka podstawowych czynności. Oto, jak przebiega proces:

  1. Musisz zwrócić na siebie uwagę.
  2. Następnie możesz rozwiązać problem.
  3. W rezultacie zwiększasz zainteresowanie.
  4. Następnie podajesz rozwiązanie (twój produkt lub usługę), którego efekt powinien uzasadniać cenę.

Większość marek zawodzi w kroku pierwszym. 

Uwaga jest najcenniejszym prezentem, jaki twoi odbiorcy mogą tobie dać. A twoim najgorszym wrogiem jest … uwaga. Ten cichy zabójca, który powoli sabotuje twój biznes. Nie oceniaj jednak swoich odbiorców. Tak działa mózg współczesnego klienta. Jak długo możesz poświęcić własną uwagę? Rzucacie okiem na reklamę, e-mail, stronę internetową i jeśli nie ma nic, co mogłoby od razu uchwycić waszą uwagę.maskotka

Kreator postaci w marketingu są często używane do zwracania uwagi. Przy tak wielu rozrywkach otaczających współczesnego klienta (smartfony na początek), potrzebujesz naprawdę silnej broni w swoim arsenale  – narzędzi marketingowych.

Pamiętaj: Twoim celem jest przyciągnąć uwagę publiczności!

Dlaczego postacie z kreskówek w marketingu działają?

Ludzie będą kupować tylko wtedy, gdy zrozumieją do czego im są potrzebne. Postacie z kreskówek mogą sprawić, że nawet najbardziej skomplikowany produkt, usługa lub treść będą sprzedawane.

Tak więc postacie maskotek w marketingu mają moc, ponieważ wizualizują treść w zabawny, angażujący sposób. Badania firmy 3M Corporation wykazały, że ludzki mózg przetwarza treści wizualne 60 000 razy szybciej niż zwykły tekst.

Ale dlaczego lepiej wybierać postacie z kreskówek nad innymi typami wizualizacji?

Postaci z kreskówek są bardzo dobre w przedstawianiu życia ludzi. Bardzo ułatwiają widzowi postawienie się w butach z kreskówek, o ile doświadczają tych samych problemów i problemów w prawdziwym życiu. W ten sposób kreskówki łatwiej się komunikują. Co więcej, postacie z kreskówek są często wykorzystywane do rozwiązywania nawet wrażliwych tematów. Bardzo dobrze prezentują twardą rzeczywistość w bardziej miękki sposób.

Kiedy ludzie czują się emocjonalnie blisko postaci, stają się otwarci na słuchanie.

Postacie z kreskówek są bardziej atrakcyjne niż prawdziwi ludzie.

Prawie każdy czułby sympatię do uroczej postaci z kreskówek. Oto dlaczego.maskotka

  1. Po pierwsze, postacie z kreskówek prowokują podświadomą nostalgię za beztroskimi latami dzieciństwa. Sam ten fakt automatycznie stawia człowieka w osamotnieniu. Sprawia, że ​​czują iż napotykają coś znajomego, coś, co przynosi miłe wspomnienia.
  2. Po drugie, postaci z kreskówek są zabawnym i łatwym sposobem wyrażania emocji. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego naklejki z mediów społecznościowych stały się tak popularne? Ludzie są naturalnie przyciągnięci do wszystkiego, co jest zabawne, rozrywkowe i wymaga niewielkiego wysiłku. Znacznie łatwiej jest wyrazić emocje za pomocą naklejki niż opisać to samo znaczenie w tekście. Odwrotnie, znacznie łatwiej jest dostrzec taką emocję poprzez przedstawienie kreskówki. Ten sposób komunikacji (wizualny) jest szeroko stosowany przez marki we współczesnym marketingu.

Gdzie stoją postacie z kreskówek z „poważnymi” markami?

Wiele marek, zwłaszcza B2B, obawia się, że obecność postaci z kreskówek stojących obok nazwy marki sprawi, że ludzie nie potraktują ich poważnie. Cóż, spójrzmy prawdzie w oczy: rzeczy korporacyjne są nudne i rzadko przyciągają uwagę tak długo, jak byśmy tego chcieli. Niezależnie od tego, czy mówimy o marki B2C, czy B2B, obecność starannie dobranej postaci z kreskówek skierowanej do właściwych odbiorców przyniosłaby ciągły strumień korzyści, a nie zaszkodzi reputacji „poważnej” marki.maskotka

Korzyści nr 1:Postacie maskotek sprawiają, że twoja marka jest rozpoznawalna.

Zgodnie z regułami Brain, ludzie mogą przypomnieć 65% informacji wizualnych do trzech dni później, w porównaniu do 10% tych samych informacji przedstawionych w postaci zwykłego tekstu. Szanse są takie, że ludzie będą lepiej pamiętać twoją markę, jeśli masz charakter animowany towarzyszący twoim działaniom marketingowym.

Korzyści nr 2: Postacie maskotek stają się ciekawe i interesujące.

Postaci z kreskówek wywołują przyjemne skojarzenia u większości ludzi. Wszyscy możemy się zgodzić, że zwykły tekst jest trudniejszy do odczytania i zwykle nie przyciąga twojej uwagi na długo. Z drugiej strony, karykatury przykuwają uwagę widza. Pamiętaj: Zainteresowani ludzie kupują!

Korzyści nr 3: Postacie maskotek pasują wszędzie.

Od wyjaśniania filmów wideo po prezentacje firmowe, artykuły na blogu, reklamy itp. Postacie z kreskówek są na tyle wszechstronne, aby zmieścić się w każdej działalności marketingowej i zwiększyć jej efekt.maskotka

Zaleta nr 4: Postacie maskotek to treści godne podzielenia się.

Postacie z kreskówek są tak przyjemne, że mogą sprawić, że zawartość staje się bardziej dostępna. Ponieważ bajki łatwiej łączą się z ludźmi, wywołują emocje, które ludzie chcą wyrazić, dzieląc się z innymi.

Postacie z kreskówek w marketingu ostatecznie zwiększają twój biznes.

Wszystkie powyższe czynniki kwalifikują postacie maskotek jako silne wyzwalacze emocjonalne. A emocje napędzają akcję. Podsumujmy, w jaki sposób postacie z kreskówek pobudzają twój biznes:

  1. Postaci z kreskówek pomagają przyciągnąć uwagę większej liczby osób.
  2. Łączą się z ludźmi i sprawiają, że są oni bardziej skłonni do słuchania tego, co masz do powiedzenia.
  3. Jeśli twoja oferta naprawdę rozwiązuje ich problem, ostatecznie kupują od ciebie.
Jak ci się podobają postacie w tym artykule?

Wyobraź sobie, że był to zwykły tekst. Czy poszedłbyś tak daleko?

One thought on “Postacie maskotek w marketingu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *