Potęgę oddziaływania avatarów

Potęgę oddziaływania avatarów doceniła nie tylko oskarowa gala, ale także szeroko pojęta branża marketingu internetowego.

Kreator avatara służy stworzeniu unikalnego modelu wirtualnej osoby dla biznesu, będącej odzwierciedleniem właściciela lub pracowników firmy bądź klienta.

Najczęściej tworzone są nudne strony internetowe firm, które są jak kalki względem siebie i poza czasem merytoryczną treścią, nie mają klientom nic do zaoferowania od strony atrakcyjności wizualnej. Poza pozycjonowaniem w wyszukiwarce, potrzebne są także narzędzia graficzne, które pozwolą zatrzymać potencjalnego klienta na stronie. Jeśli przy tym udostępniane są jakieś usługi w formie promocyjnej bądź darmowej próbki i uatrakcyjnione animowanym avatarem, tym łatwiej dotrzeć z ofertą do szerszej rzeszy odbiorców, gdyż informacje o takich działaniach szybko się rozprzestrzeniają.

Warto wybrać avatar, który jest alter ego właściciela firmy bądź pracownika zatrudnionego w firmie, z którym ludzie mogliby się identyfikować. Można również stworzyć go na podstawie stworzonego profilu idealnego klienta, który powinien posiadać określone cechy, skłaniające go do wyboru określonej oferty.

Avatary w promocji firmy- najpopularniejsze profile avatarów wybierane do promocji firm

Do najpopularniejszych avatarów do promocji firm należą biznesmen, bizneswoman, fitness man, fitness woman, martial arts man, martial arts woman, sports man, sports woman oraz super hero i super woman. Takie najczęściej wybierane są przez firmy z zagranicy, gdyż w Polsce ich zastosowanie nie jest jeszcze zbyt powszechne w promocji firm i trudno jest prowadzić takie statystyki. Te dotyczą jednego z popularnych avatar builder, który daje możliwość stworzenia także innych postaci, np. profesjonalistów z branży medycznej: lekarzy i pielęgniarki, a także dentystów, czy specjalistów z branży remontowo-budowlanej np. hydraulików, murarzy, czy spawaczy. Możliwości jakie dają złożone narzędzia do tworzenia avatarów są nieograniczone.

Poza dostępnymi w ogólnej ofercie stylami do tworzenia avatarów, dostępne są także opcje dodatkowo płatne, z których korzystają przedsiębiorcy chcący mieć bardziej unikalnego avatara i mieć pewność, że nikt nie będzie miał takiego samego. W opcjach dodatkowych do wyboru jest różnego rodzaju zarost, czy też inne sylwetki zarówno kobiet jak i mężczyzn. Nowym trendem jest tworzenie avatarów z okrąglejszą sylwetką, dzięki czemu osoby puszyste przestają być dyskryminowane w świecie avatarów, który do tej pory zarezerwowany był dla atletycznie zbudowanych avatarów o nienaturalnych proporcjach. Dostępna jet też znacznie większa gama strojów, które odnoszą się do różnych zawodów, czy zainteresowań. Znajdziemy też tutaj stroje subkultur takiej jak hip hopowa, czy punk, czy emo. Takie avatary sprawdzą się np. dla firmy fonograficznej, czy małej firmy zajmującej się np. grą na weselach.

W ten sposób mogą wyróżnić się na konkurencyjnym rynku i wykorzystać swój oryginalny avatar także na stronie na portalu społecznościowym i w ten sposób kontaktować się ze swoimi potencjalnymi klientami, a także prezentować swoją ofertę. Animowany avatar może śpiewać piosenkę wykonywaną przez zespół z oryginalnego nagrania, co będzie stanowić magnes do skorzystania z usług firmy.

Kreator avatara – najpopularniejsze avatary dla firm

Wracając do najpopularniejszych avatarów, biznesmen zawsze ubrany jest w garnitur skrojony na mierę według najnowszych trendów. Jego atrybutem jest teczka a także elegancko zawiązany krawat. Posiada krótką, zaczesaną fryzurę, która dodaje mu szyku. Avatar bizneswoman ubrany jest w klasyczny kostium, najczęściej z ołówkową spódnicą. Ma klasyczną fryzurę albo rozpuszczone włosy do ramion starannie wyczesane albo spięte w kok. Jej atrybutem zwykle są okulary, które dodają jej powagi.

Dodatkowo w ręku trzyma notes, kartkę lub długopis. Czasem przedstawiana jest także z laptopem. Z kolei fitness woman ubrana jest w opływowy, podkreślający kształty kostium, przedstawiana czasem ze skakaną lub piłką, ze sztangą, sztangielką lub w pozycji gimnastycznej. Avatar męski w wersji fitness ma bardzo rozbudowaną muskulaturę i także ubrany jest w opływowy strój z mikrowłókna. Avatar martial arts zarówno w wersji męskiej jak i damskiej ubrany jest w tradycyjny strój do karate, z różnymi kolorami pasów. Może być przedstawiony także w pozycji charakterystycznej dla tego stylu walki. Nadaje się dla firm które prezentują ofertę sportową, szczególnie tych oferujących kursy sztuki walki.

Avatary super hero i super woman mogą być odpowiednie dla różnych branż, szczególnie jednak firm zajmujących się sprzedażą komiksów, czy też dla firm sprzedających i wypożyczających różnego rodzaju kostiumy. Avatary profesjonalistów z danych branż także chętnie są wybierane. Można stworzyć avatar lekarza i promować przy jego pomocy usługi nowo otwartej przychodni czy innej prywatnej placówki zdrowotnej. Lekarz przedstawiany jest w niebieskim lub białym kitlu albo zielonym unifirmie z maseczką antybakteryjną, czyli w wersji chirurgicznej. Avatary często wyposażane są w różnego rodzaju atrybuty, które ułatwiają ich identyfikację i skojarzenie z daną branżą.

Kreator avatara 3D – nowy trend w świecie avatarów

Avatary przestały już być tylko zwykłymi, nieruchomymi grafikami, a stały się trójwymiarowymi postaciami, które w dodatku można wprowadzić w ruch za pomocą narzędzia dostępnego na stronie do ich tworzenia w 3 D. Kreator daje nieograniczone możliwości w kwestiach wyboru ekspresji twarzy, atrybutów, akcesoriów, czy części ciała. Wszystkie elementy są trójwymiarowe i wystarczy je poskładać ze sobą według uznania przy pomocy kreatora. Nie jest wymagana żadna specjalistyczna wiedza z zakresu grafiki wektorowej, wszystko dostępne jest w formie gotowych elementów do stworzenia trójwymiarowego modelu mascot, które potem możemy także wprowadzić w ruch w prosty sposób. Wystarczy poruszać myszką w określonych kierunkach poruszając w oczekiwany sposób postacią.

Ruch ten można zapisać w czasie rzeczywistym i w ten prosty sposób bez pomocy specjalistów, można uzyskać animowaną grafikę w wersji 3D, która porusza się w zaprogramowany przez nas sposób. Jest możliwość zapisu kilku ruchów, co stanowi niezwykle atrakcyjny element tego narzędzia. Trójwymiarowy awatar może być elementem kampanii reklamowej firmy, w której reklamuje swój produkt, czy usługę w sieci. Dzięki możliwość zaprojektowania ruchu awatara wystarczy dopasować odpowiednie tło a także tekst pojawiający się w reklamie. W ten sposób niewielkim kosztem można stworzyć naprawdę ciekawą kampanię w sieci zarówno na stronie internetowej, w serwisie Youtube, jak i na popularnych portalach społecznościowych, przede wszystkim Facebooku.

Samodzielne stworzenie animacji od początku bez pomocy narzędzia stworzonego przez programistów, nie byłoby możliwe i trzebaby było zlecić je firmie zajmującej się projektowaniem grafiki komputerowej. Dla profesjonalistów używanie techniki wektorowej w odpowiednich programach do tworzenia grafik animowanych w formacie 3 D, nie nastręcza problemów, gdyż posiadana wiedza i doświadczenie pozwala na stworzenie nawet najbardziej skomplikowanego graficznie avatara. Nie jest to jednak usługa tania i znacznie łatwiej i lepiej stworzyć avatara przy pomocy gotowego narzędzia. Zaoszczędzony czas i pieniądze możemy wykorzystać na kampanię promocyjną prowadzoną przez firmę marketingową, specjalizującą się w marketingu internetowym.

Kreator avatarów w różnych branżach i sektorach gospodarki

Nie tylko prywatne firmy prowadzące swoje usługi w sieci powinny reklamować się za pomocą avatarów, gdyż to także dobra promocja dla sektora usług publicznych. Mogą one przy pomocy mascot cartoon konstruować kampanie informacyjne, a także promocyjne. Przykładowo Ministerstwo Środowiska może wykorzystać avatary do kampanii na rzecz nie śmiecenia w lasach i segregowania śmieci, a także innych kampanii uświadamiających. Taka forma jest ciekawsza dla odbiorcy komunikatu, niż klasyczny spot fabularyzowany, których zwykle mają prawdziwy przesyt patrząc na setki reklam pojawiających się w telewizji i w internecie. Graficzna, animowana forma przemówi zarówno do dzieci jak i rodziców i nie będzie odbierana jako srogie rygorystyczne napomnienie, a sympatyczna kampania, z której przy pozytywnym odbiorze wyniosą także naukę.

Podobnie Ministerstwo Zdrowia może wykorzystać avatary stworzone w kreatorach 3 D do kampanii związanych z profilaktyką chorób, czy obowiązkiem szczepienia dzieci. Jak wiadomo rygorystyczne napominanie, pełne czasem brutalnych obrazów, których jest już i tak zbyt wiele w środkach masowego przekazu, nie zda swojego egzaminu, a kampania z wykorzystaniem najnowszych technologii zrobiona w sposób atrakcyjny i przystępny ze względu na bardziej widoczne znaki i symbolikę niż w przypadku spotu fabularyzowanego. Poza tym grafika animowana bardziej przemawia do młodych ludzi, którzy są odbiorcą dużej części tych komunikatów.

Także urzędy mogą wykorzystać avatary w skuteczny sposób, tworząc przykładowo platformę dla petentów, w której avatar odpowiadałby na najczęstsze pytania zadawane urzędnikom. Podobnie wojsko lub policja może wykorzystać maskotki do kampanii informacyjnych i promocyjnych, do rektutacji w służbie policji i wojsku. Takie spoty z pewnością przyciągnęłyby większą rzeszę młodych osób do służby w wojsku lub policji.

Policja nieustannie narzeka na problemy kadrowe więc tego typu promocja stworzona przez profesjonalną firmę marketingową z pewnością bardzo by pomogła w pozyskaniu nowych adeptów do służby w policji. Choć Straż Pożarna cieszy się ciągle dużym powodzeniem, a w Ochotnicza Straż Pożarna zwykle nie narzeka na brak chętnych do służby. Kampania z udziałem avatara strażaka i superbohatera mogłaby jeszcze bardziej wypromować ten zawód wśród młodych ludzi.

Uczelnie wyższe narzekające na brak chętnych na studia na określonych kierunkach często zaniedbują sferę promocji lub czynią to po macoszemu. Spoty animowane promujące kierunki tj. informatyka, programowanie komputerowe, czy grafika komputerowa, to coś, co z pewnością przyciągnęłoby wielu chętnych, choć ten kierunek na brak chętnych nie może narzekać. Kampanie przy użyciu grafiki animowanej jednak na pewno zwróciłyby większą uwagę absolwentów szkół średnich na kierunki, które w ostatnim czasie były zapomniane i zamykane z powodu małej liczby chętnych.

Avatary w edukacji dzieci szkół podstawowych, gimnazjów, liceów i szkół zawodowych

Tworzenie platform edukacyjnych z wykorzystaniem avatarów, wprowadziło edukację na nowy, wyższy poziom, na którym chciałaby pozostać. Choć wiele jest jeszcze w tej kwestii do zrobienia, gdyż niewystarczający sprzęt multimedialny, powinien być dostępny w każdej szkole. Na razie tylko niektóre mają dostęp do tego udogodnienia, posiadając tylko jedną lub dwie sale multimedialne wyposażone w potrzebny sprzęt.

Nowoczesna edukacja przy użyciu najnowszych technologii nie jest jeszcze więc powszechna, a lekcje w większości szkół prowadzone są ciągle w tradycyjny sposób przy użyciu papierowych książek, kredy i tablicy. Zwłaszcza dla małych dzieci ze względu na obniżenie wieku szkolnego istotna jest obecność w szkole sal multimedialnych. Współczesnym maluchom ze względu na wszechobecny dostęp do smatfonów i tabletów, trudno jest zaakceptować, że w szkole muszą cofać się dwie dekady wstecz, kiedy internet dopiero zaczął się w Polsce rozwijać.

Programy do nauki zarówno języków obcych, jak i matematyki, chemii, czy historii zakładają korzystanie z pomocy multimedialnych urządzeń i platform elektronicznych. Zawierają prosty interface i są łatwe w obsłudze zarówno dla nauczycieli jak i dzieci. Umożliwiają poznanie ciekawostek historycznych w sposób przystępny, z ust trójwymiarowego avatara, dostępnego pośród innych w programie dla każdego rodzaju tematu. Podobnie w przypadku matematyki avatar pokazuje że może być ona łatwa i przystępna dla każdego. Najbardziej przydatne są programy multimedialne do nauki języków obcych, dzięki czemu dzieci mogą wykonywać różne ćwiczenia językowe i powtarzać dokładnie słowa, z odpowiednim akcentem.

W platformie są dostępne także filmy i ciekawostki o danym kraju, prezentowane przez avatara.
Także w edukacji e-learningowej różnych specjalności dobrym wyborem dla twórcy platformy jest zaprogramowanie w niej avatara, który będzie przedstawiał treści w sposób przystępny i ograniczał zmęczenie oczu od godzin spędzonych na czytaniu rozległych treści kursu. Takie rozwiązania doceniają zadowoleni kursanci, którzy w ten sposób mogą przyswoić wiedzę szybciej i móc zdobyć upragniony certyfikat i tym samym uprawnienia, kwalifikacje i umiejętności potrzebne do wykonywania zawodu.

Kreator grafiki – popularne cartoon

Popularne kreskówki, także w wersji 3 D mogą być wykonane w programach graficznych, a następnie umieszczone na stronie internetowej sklepu z zabawkami, czy akcesoriami dla dzieci. Mogą także stać się elementem gry dostępnej na stronie sklepu i zachęcającej do skorzystania z jego oferty. Cartoon może stać się przewodnikiem po akcesoriach sklepu i podpowiadać konsumentom różne rozwiązania. Będzie oczywiście mówił głosem dziecka, gdyż jest to klasyczny chwyt marketingowy w ofertach skierowanych do dzieci, a których odbiorcami są także dorośli. Warto spojrzeć głębiej na zapotrzebowanie i zaproponować, np. na stronie sklepu platformę do czytania dzieciom bajek, których narratorem byłby cartoon.

Grafika animowana daje nieograniczone możliwości dla przemysłu, edukacji, firm zarówno sektora prywatnego jak i publicznego, a także organów Administracji Państwowej i samorządowej. Niesie ze sobą szereg możliwości wykorzystania avatarów, jak i innych elementów grafiki animowanej. Warto korzystać z zasobów jakie mają kreatory do tworzenia grafik w celu promocji własnej firmy, czy będąc przedstawicielem dużej korporacji, zajmującym się kwestią PR przedsiębiorstwa.

Nieograniczony dostęp do sieci wielu osób i coraz większy jej rozwój skłania do korzystania z dobrodziejstwa jakim jest promocja usług w sieci. Należy podkreślić, że odpowiednio prowadzona i zaplanowana może być nawet tańsza od innych metod, dlatego warto wykorzystać tę okazję i zainteresować się ofertą firm z branży IT, które oferują narzędzia do tworzenia avatarów, a nawet ich poruszanie i czynienie z nich ruchomych grafik. W ten sposób możemy stworzyć oryginalną kampanię produktów, czy też usług. Korzystanie z animowanej grafiki unowocześni interface strony internetowej i sprawi, że będzie ona czytelniejsza i bardziej zachęcająca dla potencjalnego klienta firmy na nią wchodzącego.

2 myśli na temat “Potęgę oddziaływania avatarów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *