Tworzenie avatarów od gier komputerowych

Tworzenie avatarów od gier komputerowych przeniosło się do działań marketingowych firm. Tworząc własnego avatara z którym się identyfikujemy możemy jeszcze lepiej prowadzić kampanię reklamowe marki w sieci. Wiele firm wykorzystało już potęgę avatarów. Avatary w grach, za pośrednictwem swojego realnego alter ego,  mogą kupować produkty potrzebne im w wirtualnym świecie.

W ten sposób graficy oraz firmy promujące swoje produkty zarabiają realne pieniądze. Przykład może stanowić tutaj Nike, który przeprowadził skuteczną kampanię reklamową swoich butów, w których avatary mogły szybciej się przemieszczać. To wpłynęło zarówno na wirtualną jak i realną sprzedaż produktów firmy. Choć mechanizmy reklamy za pomocą avatara w Polsce dopiero zaczynają kiełkować. Niektórzy przedsiębiorcy zaczynają zauważać potęgę kreatora avatarów. Dzięki założeniu konta na stronie oferującej szablony do stworzenia avatarów, będziesz mógł wyjść na przeciw potrzebom klienta i stworzyć strategię marketingową w oparciu o avatara. Kreator avatara pozwoli Ci stworzyć z szablonu swoje alter ego lub alter ego swojego klienta, do którego skierowana jest twoja oferta.

1.Tworzenie avatarów dźwignią marketingową w prowadzonym biznesie

Jesteś producentem szkoleń elearningowych, możesz stworzyć awatara który będzie wprowadzał kursantów w tajniki danej wiedzy. Chcesz stworzyć nową markę odzieżową? Możesz stworzyć avatara ubranego w najbardziej modne ubrania i posługiwać się nim na forum sklepu internetowego, fanpage'u na portalu społecznościowym, czy też tworzyć filmy reklamowe z użyciem swojego avatara. Możliwości są nieograniczone, wszystko co podpowiada Ci twoja wyobraźnia może być skutecznym magnesem dotarcia do docelowych klientów firmy. Jest to również dobry sposób na ochronę własnego wizerunku. Posługując się avatarem w kontaktach biznesowych jesteśmy niejako chronieni przed upublicznianiem naszego wizerunku. W dobie powszechnej inwigilacji, powszechności śledzenia z poziomu sieci, odwiedzanych stron i dopasowywania ofert do lokalizacji, możemy ten mechanizm wykorzystać na naszą korzyść.

2.Jak stworzyć idealnego avatara?

Kreator awatara pozwala nam stworzyć postać idealną odzwierciedlającą naszą osobowość. Musimy pamiętać o wybraniu odpowiedniego kształtu twarzy. Możemy posłużyć się tutaj mechanizmami psychologii i postrzegania w określony sposób różnych kształtów twarzy. Semiotyka twarzy karze nam spojrzeć na nią bardziej wielowymiarowo. Osoby o okrągłym kształcie twarzy uważane są za marzycieli, którzy lubią uciekać od realnych problemów, jednocześnie są bardzo rodzinni i oddani. Osoby o twarzy pociągłej z zaznaczonym podbródkiem uważane są za uparte i stanowcze, a także twardo stąpające po ziemi, zwykle nawet nazbyt pragmatyczne i skupione na sobie.

Złoty środek stanowi twarz trójkątna, uważana za twarz idealną w proporcjach, u takich osób wszystko jest na swoim miejscu, potrafią dobrze balansować pomiędzy realizmem i marzeniami, a także realizować wszystko zgodnie z planem i poszanowaniem dla siebie i innych. To osoby, które potrafią być altruistami, jednak z umiejętnością zaznaczenia własnych potrzeb. Osoby o twarzy kwadratowej z kolei są perfekcjonistami, u których wszystko musi znajdować się w stanie równowagi, także jeśli coś nie idzie po ich myśli, na co nie mają wpływu, usilnie próbują to zmienić za wszelką cenę. To oczywiście tylko stereotypy warto jednak przy wyborze kształtu twarzy avatara zastanowić się jak chcemy aby był postrzegany.

3.Kolor skóry, kształt i kolor oczu, a także fryzura mają znaczenie w postrzeganiu avatara i wpływają na sukces kampanii

Możemy wybrać także kolor skóry, jaki ma mieć avatar. Jeśli prowadzimy firmę międzynarodową, warto aby avatar odzwierciedlał wielokulturowość, czyli miał inny kolor skóry niż biały. Podobnie rzecz ma się z wyrazem twarzy. W kreatorze do wyboru jest wiele różnych rodzajów min i grymasów. To samo tyczy się kształtu ust. W reklamie częściej używa się avatarów z szerszymi ustami, gdyż wydają się one bardziej dostępne. Już sama ich mimika daje wrażenie sympatycznej. Natomiast wąskie usta przywodzą na myśl osobę upartą i zarozumiałą. Ważne jest także wybranie kształtu i koloru oczu, które także są różnie odbierane z punktu widzenia psychologii. Brązowe oczy budzą zaufanie, natomiast niebieskie kojarzone są z brakiem przystępności. Awatary o niebieskich oczach postrzegane są jako zarozumiałe i niedostępne. To samo tyczy się osób z zielonymi oczami. Avatary posiadają nieproporcjonalnie duże oczy, dzięki temu zwracają na siebie większą uwagę. Najpopularniejszy jest kształt migdałowy oczu.

W kreatorze wybieramy także fryzurę i kolor włosów, które powinny powodować postrzeganie awatara w oczekiwany przez nas sposób. Jeśli firma zajmuje się doradztwem biznesowym, fryzura awatara jak najbardziej powinna kojarzyć się z branżą, którą reprezentujemy. Wybiera się najczęściej ciemne włosy, które kojarzone są z profesjonalizmem. Wybiera się krótkie lub upięte włosy, które świadczą o fachowości i kompetencjach. W przypadku firm które swoją ofertę kierują do osób młodych, wybiera się fryzury awangardowe, z niepospolitymi kolorami włosów, tj. np. różowy, co podkreśli indywidualizm i przebojowość.

Taki avatar może być odpowiedni dla firmy branży kosmetycznej, która tworzy kampanię dla młodych kobiet i nastolatek. Jeśli chodzi o avatary męskie w kreatorze wybiera się zazwyczaj stonowane krótkie fryzury i ciemne włosy, co podkreśla profesjonalizm i fachowe podejście do tematu. Taki awatar może zostać wykorzystany przez firmę motoryzacyjną, czy też usługi w sektorze bankowym lub finansowym. Jeśli avatar ma promować firmę fryzjerską tworzy się na ogół avatary z irokezami bądź fryzurami, które stanowią trend w danym sezonie i często przypominają te które mają na głowie piłkarze, czy celebryci.

4.Promocja różnych branż poprzez avatary

Firmy, które chcą wypromować swoje usługi budowlane, najczęściej wybierają avatary bazujące na promocji poprzez atrakcyjny wizerunek kobiet jak i mężczyzn, bądź wizerunek profesjonalisty. Mamy tutaj więc muskularne avatary, z kaskiem na głowie lub postaci w okularach z atrybutami kojarzonymi z branżą. Z kolei kobiety to z reguły długowłose blondynki w kusym stroju lub kobiety w męskim roboczym stroju z rekwizytem który kojarzy się z branżą budowlaną. W branży stomatologii, szczególnie kosmetycznej bądź ortodoncji, korzysta się z avatarów, z szerokimi uśmiechami, które ukazują nienaturalnie białe zęby i zachęcają do skorzystania z usług stomatologa, czy ortodonty.

Co trzeba zauważyć avatary na ogół nie mają nosów, w tym miejscu widać jedynie zarys. Ważniejsze są oczy i usta, a także symetria całej twarzy. Wybierając uszy avatara nie ma zbyt dużego wyboru, ponieważ trudno wyobrazić sobie avatara reklamującego np. odzież z wielkimi uszami, które odwracałyby uwagę od produktu. Uszy są zazwyczaj bardzo małe, praktycznie niewidoczne. Jeśli chodzi o ubiór avatara mamy do wyboru szereg możliwości. Może być to ubiór profesjonalny, np. uniform, czy też związany z bieżącymi trendami. Jeśli tworzymy avatara dla firmy oferującej zabiegi kosmetyczne, czy medycyny estetycznej, najczęściej wybieramy avatar ubrany w kitel lekarski. Promując firmę budowlaną wybieramy avatar we flanelowej koszuli w kratę i ogrodniczkach.
Tworząc avatar dla firmy modowej, wybieramy dla niego ubrania które wpisują się w bieżące trendy. Warto podkreślić, że w dowolnym momencie mamy możliwość zmiany wyglądu naszego avatara. Trzeba jednak pamiętać, że jest on kojarzony z marką tak samo jak logo i wszelkie zmiany powodować będą mniejszą rozpoznawalność marki.

5. Avatary wykorzystują pozytywne skojarzenia

Avatary wykorzystywane są nawet przez linie lotnicze. Tam wybierany jest avatar ubrany w uniform pilota. Przypominający młodego przystojnego mężczyznę z zaczesanymi do tyłu włosami, o smukłej sylwetce. Natomiast jeśli wybiera się avatara stewardessy, przypomina on młodą, szczupłą kobietę, najczęściej w koku, z dużymi brązowymi oczami i szerokimi ustami, które tworzą uśmiech. Biura podróży wykorzystują avatary młodych ludzi, w swobodnych strojach, z zadowoleniem wypisanym na twarzy i śniadą cerą, która na myśl przywodzi opaleniznę. Nawet firmy gastronomiczne, które w swojej ofercie mają niezdrowe, tuczące jedzenie, nie pokazują avatarów, które mogą prezentować skutki złego odżywiania się, ale avatary o nienagannej fryzurze, w stylowych ubraniach. Jeśli firma reklamuje domowe jedzenie, avatar to starsza kobieta, która na myśl przywodzi babcię, co ma wyzwolić w potencjalnym kliencie nostalgię i tęsknotę za domowym jedzeniem, które ma nadzieję znaleźć w restauracji. Avatary kobiece mogą mieć różne sylwetki, choć najczęściej wybiera się te ze smukłą figurą, dużym wcięciem w tali oraz pokaźnym biustem, zarysowaną linią bioder, tworząc sylwetkę klepsydry, ktora uznawana jest przez mężczyzn za najatrakcyjniejszą. Awatary męskie również są smukłe, szczupłe, z pokaźną muskulaturą, wąską talią i sylwetką tworzącą literę "T".

6. Avatary w branży usług dziecięcych

Firmy odzieżowe do rozreklamowania swoich usług wykorzystują także avatary dziecięce. Choć bezpośrednimi konsumentami są dorośli, oferta skierowana do dzieci, każe w marketing zaangażować dziecięcego avatara. Firmy sprzedające zabawki także wykorzystują avatary dziecięce, które przedstawiają w reklamach i krótkich filmach promocyjnych zamieszczanych na stronie firmy na portalu społecznościowym, stronie internetowej sklepu, czy kampaniach reklamowych w sieci. Avatary są także wstawiane w miejsce zdjęcia na portalu lub forum i odpowiadają na wszystkie zapytania klientów. Nadaje się im imiona i tworzy wokół nich historie marketingowe, zachęcające do zakupienia zabawek.

Avatary jako sposób na biznes

Avatary mogą być także przedmiotem handlu. Strony internetowe z kreatorami avatarów online zezwalają na tworzenie ich i sprzedawanie klientom. Może być to niezły pomysł na osobny biznes, bądź rozwinięcie bieżącej działalności marketingowej. Cena za avatary na rynku jest bardzo różna a firmy czasem wykupują w firmie PR-owej całe kampanie z udziałem avatarów. Określają przy tym swoje preferencje dotyczące ich wyglądu. Takie kampanie mogą być niezwykle skutecznym narzędziem marketingu i wypromowania marki, bądź jej produktów, np. nowej linii. Tworzenie avatarów jako element marketingowy w Polsce nie jest jeszcze zbyt popularny. Częściej spotyka się avatary osób prywatnych na forach internetowych, czy na portalach dotyczących gier komputerowych lub jako element gier.

7. Avatary wpływają na wybory konsumenckie a także postawy życiowe

Obecnie bardo popularne są programy do tworzenia avatarów online. Jeszcze do niedawna wykonywało się je za pomocą programu Photoshop. Obecnie firmy z branży IT oferują w pełni profesjonalne narzędzia do tworzenia własnych avatarów. Moda rozpoczęła się na szeroką skalę po nakręceniu przez Jamesa Camerona oskarowego filmu "Avatar". Wtedy też osoby poprzez Photoshopa zaczęły tworzyć swoje własne avatary. Firmy z branży IT wyczuły w tym okazję do zarobienia dodatkowych pieniędzy i rozpoczął się trend wrzucania avatarów w sieci w każdym miejscu, najczęściej na portalach społecznościowych.
Rynek usług ciągle się rozwija. Powstaje coraz więcej restauracji sklepów, salonów fryzjerskich, zakładów kosmetycznych, a także prywatnych klinik, dlatego tak ważna jest reklama, gdyż zachęca ona do skorzystania z usług danej firmy. W erze kapitalizmu i wolnego rynku, przedsiębiorcy, aby osiągnąć zysk i utrzymać swoją pozycję na rynku muszą dotrzeć do klienta wszelkimi sposobami. Nie wystarczy już tylko zwykła reklama w internecie, czy w telewizji, ani billboard, który jeszcze do niedawna był synonimem nowoczesności. Obecnie aby zwrócić uwagę klienta, należy zaproponować mu coś niepowtarzalnego, coś co wyróżnia i pozwoli mu wybrać daną firmę usługową. Dlatego tak bardzo popularne stały się awatary, ze względu na możliwość dotarcia do każdego klienta i zwrócenia jego uwagi. Avatar reklamujący siłownię, to piękna smukła kobieta, bądź przystojny umięśniony mężczyzna, którzy są marzeniem i dążeniem do wymarzonej sylwetki, choć w sumie tak nierealnej.

Kobiecy avatar ma tak zaznaczoną linie talii i duży biust, że gdyby przeliczyć to na proporcje realnej kobiety, musiałaby ona nosić stanik FF, a w tali mieć około 50 cm. Taki wygląd jest możliwy jedynie przy pomocy operacji plastycznych, choć i tak niemożliwy do osiągnięcia gdyż powodowałby kalectwo. Mamy jednak wiele osób, które próbują się upodabniać do awatarów i robią szereg operacji, aby móc wyglądać tak jak one. Ten tren widoczny jest szczególnie w Azji, gdzie kobiety, Japonki, czy Koreanki powiększają sobie sztucznie powieki, aby mieć duże oczy i wyraziste głębokie spojrzenie. To samo tyczy się nosów. Pomimo, że Azjaci mają bardzo małe, delikatne nosy, decydują się na okaleczające operacje, które później utrudniają im swobodne oddychanie.

Ponadto bardzo popularny stał się trend zmiany twarzy na trójkątny, który jest często wykorzystywany do tworzenia avatarów. Świat wirtualny wkracza do realnego nawet w kwestiach matrymonialnych. Są osoby które biorą wirtualne śluby ze stworzonymi avatarami. Jest to niebezpieczne zjawisko. Można więc powiedzieć, że tworzenie avatarów ma wydźwięk zarówno pozytywny, jak i negatywny. Ich mądre wykorzystanie może pomóc w rozwoju zawodowym, a zbytnie zagłębienie się w wirtualny świat, może powodować alienację i aspołeczne zachowania.

Avatary głęboko wniknęły do codziennego życia. Dzieci jak i dorośli tworzą swoje avatary w grach, utożsamiając się z nimi. Stały się one tak popularne iż firmy zaczęły wykorzystywać je do promocji swoich usług, tworząc wręcz bardzo duże kampanie, które adresowane są do potencjalnych klientów, jak i mają zachęcić osoby niezdecydowane do wyboru danego produktu. Jeszcze do niedawna takie kampanie były bardzo drogie, gdyż bardzo mało firm specjalizowało się w tworzeniu awatarów. Obecnie można już skorzystać nawet z programów online, które w szybki sposób pozwolą na stworzyć awatary, które w pełni będą odpowiadać naszym potrzebom czy też wymaganiom. Ta oferta skierowana jest do firm i osób, które chcą zwiększyć swoje przychody poprzez taką formę reklamy marketingowej. Jest to również dobra forma zabawy dla osób, które są fanami grafiki komputerowej.

 

3 myśli na temat “Tworzenie avatarów od gier komputerowych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *